måndag 2 augusti 2010

Havet


Vår sista kväll i Danmark tog jag och älsklingen en lååång kvällspromenad längs stranden och på vägen hittade vi denna underbara skylt, ja, varför krångla till det liksom? :)


Jag inspirerades så av själva havet och stranden och den lite ruffiga, otämjda känslan som finns där naturen får vara ifred, dessutom var den fina sanden vit och svart så det fick sätta färgen för min layout. Som bas använde jag en enfärgad cardstock och bestämde var mitt foto skulle vara och de andra delarna av designen. Sedan gick jag loss med vit akrylfärg! Jag målade på fri hand en ruta som bas och en massa vågor, dels under fotot dels i vardera hörn av layouten. Ojämnt och lite på måfå sådär! 


Sedan stämplade jag den fina swirlstämpeln här och där - visst ser den ut som en stor våg!? Dessutom droppade jag svart färg överallt över pappret, jag använde svart mist men det går bra med vilken färg som helst som du har hemma. Ett par snäckor från stranden fick vara med som dekoration.


Medan härligheten torkade klippte jag till vågiga remsor av det härliga blå pappret. Vågorna kan man rita på fri hand, jag använde en gammal mall från en bård. Längst ner på layouten ville jag ha med lite växtlighet och stämplade med de fina växtstämplarna från Prima.




Jag har valt att inte ha någon journaling alls på den här layouten, jag ville inte ta fokus från fotot och det kanske skulle bli för mycket med allt det andra som pågår. Ett tips är att skriva lite på baksidan av din layout som minnesanteckning.

Fullständig materiallista finns i Scraplagrets blogg!

7 kommentarer:

  1. Åh vad jag älskar när du kladdar! Det blir ju så galet bra!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Wow vilken härlig layout! Du har verkligen fångat känslan i kortet!
    Den där skylten var ju underbar! Den skulle jag vilja ha här nere på "vår" strand!!

    SvaraRadera
  3. Vilken otroligt härlig LO!
    Den får mig att vilja åka till havet på studs..

    SvaraRadera
  4. Suuupersnygg LO!!! Själva Havet-skylten är jättefin! Perfekt scrapobjekt!

    SvaraRadera
  5. Jisses så mycket läckra alster det fanns här nu! Har knappt bloggat eller scrappat nåt i sommar, eller gått bloggrundor...Nu fick jag massor av inspiration! Underbart! =)

    Kram/Cattis

    SvaraRadera
  6. Den är sjukt snygg med allt frihandsmålande. Wow!

    SvaraRadera
  7. Hej tjejen!

    Vill tipsa om att jag har en utlottning nu på ett par superfina örhängen i form av änglavingar som även är tokfina att använda till scrapping. Haka på du oxå, den finns i min nya blogg! Du hittar länk i min scrapblogg om inte annat!

    Ha det gott, kramar Ulrica

    SvaraRadera