lördag 11 september 2010

Mina bröllopstankar...

Höstlektionerna på the Nook fortsätter, mycket på gång nu men jag försöker hålla jämna steg. Denna gjorde jag till Typography201, man skulle använda minst 3 olika typsnitt och tänka på hur man använder titeln/bokstäverna för att skapa det lilla extra till sin layout. tycker du jag lyckats?


Själv tycker jag sååå mycket om den här layouten, dels för att det är ett ämne som verkligen berör just nu och för att jag tycker så mycket om färgerna som för övrigt är färgtemat för vårt bröllop den 2/10-10!! (bara 3 veckor kvar nu!) Jag är så otroligt spänd och förväntansfull men inte ett dugg nervös, det mesta verkar vara under kontroll bara lite små detaljer att boka, inhandla och fixa med! Klicka på bilden ovan så ni kan läsa mina bröllopstankar när det var fyra veckor kvar!


Bokstäver av olika sort och form, de översta har jag målat med vit färg och sedan stämplat på med Inkidos fina "för att kollage", de svarta hade jag nästan glömt bort att jag hade, hittade när jag gick igenom lådorna och de nedersta är en Studio Calico stämpel (alfabet) som jag stämplat lite omlott på ett matchande papper och klippt ut och fäst på 3d-kuddar. Fin ros, paljettbling och swirl från Prima.


Närbild på de stämplade och chalkade bokstäverna. Jag försöker verkligen använda det jag har hemma och letar fram gamla papper som de här underbara Jenni Bowlin och gamla thickers/stickers.

 

Jag skrev från hjärtat precis som tankarna kom om det som jag tänker på gällande bröllopet, jag hittade en fint skrivmaskinstypsnitt hos DaFont.com och skrev ut det hela på kraft-cs, jag mätte och måttade så att det skulle passa i den utklippta ramen förstås. Designen hade jag redan bestämt!


L - som i Love och mitt nya efternamn: Lindén

Tack Myamia för idén att ha en egen bokstav, du kan ta K så tar jag jag L *skratt*



3 kommentarer:

  1. Jag tycker att du lyckades alldeles utmärkt. Verkligen en härlig lo. Roligt att få läsa dina tankar om de kommande bröllopet. Kan täkna mig att de är mycket förväntan och nervositet nu. Kram

    SvaraRadera
  2. Helt underbar!! Och vilket härligt foto på dig! Jag blir alldeles pirrig i magen av alla som gifter sig. :)
    Största kramen!

    SvaraRadera
  3. Jättfint foto på dig! Och Jenni Bowlin papprena kommer verkligen till sin rätt. Just de där tycker jag är svårscrappade, men du lyckas med bravur!

    SvaraRadera