måndag 15 november 2010

Accordianalbum

Jag älskar verkligen October afternoons Seaside-papper och de är ju som gjorda för att dokumentera sommarens alla nöjen och semestrar så jag har gjort ett minialbum, ett så kallat accordianalbum om vår husvagnssemester till Danmark i somras

Jag delade ett 30 x 30 cm kraft cardstockark på mitten och vek delarna tre gånger, först på mitten och sedan igen (åt olika håll, här får man fundera lite hur det färdiga albumet blir!), fäste ihop delarna och så hade jag mig ett album:


Det blev fyra uppslag och en fram- och en baksida som jag dekorerade på liknande sätt, ett färgat cardstock som matta, en bit mönstrat papper och foton i storleken 3 x 5 cm.


Ett av uppslagen fick en liten ficka i och med ihopsättningen av de två delarna, där la jag i ett par tags för journaling:

Här kommer de två sista uppslagen, förutom papprena har jag använt matchande stickers och alfabet.


Och så baksidan, jag fäste ett natursnöre under pappret på baksidan för att kunna hålla ihop albumet.

Nu känner jag mig färdig med dokumenterat vår sommarsemester men jag har en del favoritfoton från i somras som jag vill skapa layouter med, men det tänker jag spara lite på! Allt material från Scraplagret!

6 kommentarer:

  1. Ååh, sånt papper är jag ute efter! Ska ta en kik där :D

    SvaraRadera
  2. Vilket läckert album du gjort! Kul att sitta och titta i och tänka tillbaka... :-)

    SvaraRadera
  3. Suuuger åt mig inspirationen. Tack! /M

    SvaraRadera
  4. Great mini! Love the photos too.

    SvaraRadera
  5. Jättefint album och papperna är så snygga! :)

    Kram Sara

    SvaraRadera