söndag 12 december 2010

Zfold-kort



Det här är en av mina favorit kortvikningar för att den är så otroligt enkel men blir så effektfull! Skär till en kortbas till 15 x 30 cm, vik på mitten (som vanligt) och vik sedan tillbaka framsidan mot den redan vikta kanten. KLART att dekorera!! 


Jag skar ut mitt motiv ur pappret och satte det på en bit cardstock och limmade fast på den halva framsidan, men innan jag limmade fast motivet limmade jag dit ett snöre som man sedan kan stänga kortet med. Inuti limmade jag dit en vanlig manilla tag och ett rutigt band. 


Jag har dekorerat med Primas vita blommor, cherry blossoms, natursnöre, pärlor, brads, en metallstjärna och Merry Christmas-stämpeln från Tim Holtz.


Materialet hittar du hos Scraplagret så klart - bara idag superfint pris på de vita blommorna! 

3 kommentarer: