fredag 29 juli 2011

Sommar på strå!


I vår trädgård växer massor av smultron precis vid parkeringen och varje dag tittar vi längtansfullt om de blivit mogna och plötsligt en dag var det dax att plocka de första! 


Naturligtvis trädde vi dem på ett grässtrå innan vi avnjöt dem (nåja, ett par åkte nog in i munnen under tiden också!) Jag var snabbt framme med kameran precis när jag räckte över stråt till min yngste son, här har jag använt roliga Iphone-appen Instagram för att redigera fotot. De perfekta sommarpapprena från Maja Design Lantliv passade naturligtvis till layouten! Först sprayade jag med Glimmer mist Strawberry shortcake innan jag satte fotot på det blommiga ..... Jag stansade ut några cirklar som jag sedan skar mitt itu till min girlang.


En tyllros och den fina tygblomman från Prima tillsammans med remsor från pappren och ett litet klistermärke från Crate.


Jag har också använt Distress stains i färgen Fired brick till att göra cirklar med, nästan lite lika smultornen, va?! :) En liten spets, en brad och ett par knappar från gömmorna. 


Bokstäverna har jag färglagt med Copics för att de skulle matcha bättre, här ser ni också girlangen med lite doodling och pärlor: 


Allt material från Scraplagret!

1 kommentar:

  1. Åhhh, älskar upplägget av denna LO. Toksnygga färger och papper dessutom.
    Kram

    SvaraRadera