söndag 8 januari 2012

Roliga boken!


Nu när julen är över och det nya året har gjort sitt intåg är det dags att börja planera roliga händelser och aktiviteter. Jag har massor av idéer men från det till att göra dem är steget lite längre.

Jag har därför gjort "Roliga boken 2012" inspirerad av fenomenet Smash books, ett enkelt sätt att dokumentera de saker som händer, bara att slänga in foton, biljetter och kludda ner ett par rader med dokumentation.


På insidan av bokpärmen finns ett kuvert med små lappar med förslag på roliga saker att göra, en del väldigt enkla och lätt gjorda såsom: baka, bio, spel och andra som kräver lite mer planering som: kryssning, utflykt, party.


Tanken är att barnen får dra en lapp (då det passar med planeringen så klart!) och så gör man det som står helt enkelt, dokumentera och smacka in foton i boken!



Jag har bundit ihop anteckningsboken själv. Först skar jag till mönstrade papper och vit cardstock i varierande storlekar och bigade på mitten. Jag gjorde hål med en syl med jämna mellanrum, sedan sydde jag i bokens rygg med broderigarn, fram och tillbaka ett par varv tills det blev stadigt.



Varje uppslag har fått ett tema utifrån lapparna, som denna med baka, tanken är att använda lappen som titel för sidan sedan.


Här följer fler uppslag:




Allt material hittar du hos Scraplagret!

2 kommentarer: