torsdag 18 oktober 2012

Sommaren -12


Vi har gjort så mycket under sommaren och jag ville dokumentera det hela i en liten bok, jag köpte en bok på loppis med fin läderpärm och skred till verket! Med hjälp av färger, mist, gesso, stenciler och masker skapade jag mitt minialbum av boken. HÄR hittar du alla färger och medium i Scraplagrets shop, vad jag använt ser du på bilden.


Jag började med att skära ut sidor i boken (7-10 blad lät jag vara kvar och skar sedan ut de nästa 7-10 och så fortsatte jag så tills boken tog slut), de sidor som var kvar limmade jag ihop med vanligt limstift och lät torka. Medan det torkade grundade jag framsidan med gesso. Här krävs tålamod för att låta allt torka ordentligt innan man kan fortsätta färga, stämpla och mista! 


När den vita gesson torkat målade jag boken i en härligt orange färg, efter att den torkat dekorerade jag med ett prickigt band, en canvasfågel, en träbil, och knapp, pärlor, en doily. Papper, bokstäver och dekorationer i hela boken är från kollektionen Everyday eclectic från Echo park.


Nu var det bara att börja dekorera sidorna också! Jag har blandat stämplar, småord, klisterlappar och pappersbitar huller om buller.















Många sidor blev det, men så har ju vår sommar varit minst sagt händelserik! Ljuvliga minnen som kommer leva kvar så mycket starkare tack vare den fina boken. Barnen har redan läst den fram och tillbaka flera gånger! 



1 kommentar:

  1. Denne boken var jo helt hærlig. Og for et flott minne.. Det er jo så mye bedre en et fotoalbum. Og du har satt sammen ting på en utrolig flott og leken måte.. Me likee, likee!

    SvaraRadera